Rätt eller fel ?

Häromdagen så satt min kusin och rökte på en bänk utanför ica mitt i stan , sen kom en mamma med sina tre barn och sin man och satte sig på bänken brevid , hon gick fram till min kusin och sa , kan du akta på dig ja vill inte att mina barn ska få röken på sig , dum som min kusin är så akta hon på sig , Efter ett tag kom ja och min kusin berätta de för mig . Jag satte mig på bänken för att fixa min sko för att dragkedjan hade fastnat , jag hade dock en cigg i munnen . Mamman kom fram igen men var hur otrolig som helst och skrek , sa inte ja till dig nyss gå här i från de är inte sunt för mina barn att få röken på sig , Jag svara såklart tillbaka och sa , men vi är ju ute ska inte vi kunna röka här ? de är ju en allmän plats ? , hon kolla på mig men sa ingenting , istället satt hon barnvagnen för sina barn hur larvigt som helst ..
Röken kom inte på hennes ungar utan den blåste åt andra hållet för att blåsten gick däråt, och liksom det finns ingen skyllt på stan att RÖK FÖRBJUD !! Blev ganska irriterad för hon kunde sagt de på ett trevligt sett , ja hade förstått och accepterat om de var bjudet att röka där men de va de ju dock inte..
Om hon nu inte ville att hennes barn skulle va bland rök varför ens komma och sätta sig brevid en som röker ? ska en icke rökare be alla som går på stan och röker att flytta på sig och gå ifrån stan för att hon/han inte tål rök tillexempel ? tyckte bara de var löjligt..
Tänk på allt avgaser som släpps ut då och allt gift som släpps ut från dom där brännverken och allt skit..
Gjorde vi rätt eller fel som inte flytta på oss ?

bilden tagen från google.
bilden tagen från google .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0